آرام کردن نوزاد
نوشته شده توسط : maryam

نوزاد را آرام کردن می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از روش‌های علمی و موثر برای آرام کردن نوزاد عبارتند از:

 - لمس و نوازش ملایم: لمس و نوازش ملایم نوزاد، همراه با یک فشار اندک می‌تواند او را آرام کند. ماساژ نوزاد در قسمت دست‌ها، پاها، شکم و کمر او را امتحان کنید.

 - در آغوش گرفتن: در آغوش گرفتن نوزاد باعث می‌شود احساس امنیت، گرما و عشق کند. همچنین می‌توانید نوزاد را به سینه خود بچسبانید تا صدای تپش قلب شما را بشنود.

 - حرکات ریتمیک: حرکات ریتمیک می‌تواند برای هر کسی به ویژه نوزادان خواب آور باشد چون اینکار حرکات نوزاد را در رحم مادر شبیه سازی می‌کند و موجب آرامش او می‌گردد. می‌توانید نوزاد را به آهستگی تکان دهید، به او تاب بدهید، با او قدم بزنید یا با لوله تاب خورانید.

 - صدای آروم کننده: صدای آروم کننده مثل صدای قلب، صدای پنکه، صدای جاری شدن آب، صدای سفید یا صدای ملودی‌های آروم می‌تواند نوزاد را ساکت کند. می‌توانید از دستگاه‌های صوتی، برنامه‌های تلفن همراه یا حتی خود صدای خود برای تولید این صداها استفاده کنید.

 - پستانک: پستانک می‌تواند به نوزاد کمک کند تا با استفاده از نیاز فطری خود به جذب و مکیدن خود را آرام کند. پستانک همچنین می‌تواند به جلوگیری از قولنج یا کولیک نوزاد کمک کند.

 - حمام دادن: حمام دادن به نوزاد با آب گرم و لطیف می‌تواند به او حس خوب و رضایت بخش بدهد. ریزش قطره‌های آب گرم به پشت نوزاد می‌تواند برای او آرامش‌بخش باشد.

 - خوراندن شیر: خوراندن شیر چه از سینه و چه از شیرخشک هم معده نوزاد را پُر و هم باعث تولید هورمون های خلق و خو شمار در بدن او می‌شود. شیردهی به نظام به نوزاد همچنین باعث تقویت رابطه عاطفی بین شما و فرزندتان خواهد شد.

چه چیزی نوزاد را آرام می کند

 - تغییر محیط: گاهی اوقات نوزاد ممکن است از محیط اطراف خود خسته شده باشد و به تغییر نیاز داشته باشد. می‌توانید نوزاد را به باغ یا پارک ببرید تا هوای تازه تنفس کند و صداهای جدید را بشنود.

 - خنده دار کردن: خنده دار کردن نوزاد می‌تواند به او حس خوب و شادی بدهد. می‌توانید با صورت گرفتن، گودال زدن، چین زدن، قل قل کردن یا بازی‌های دیگر نوزاد را به خنده وادار کنید.

 - خواندن کتاب: خواندن کتاب برای نوزاد می‌تواند یک فعالیت آرامش بخش و آموزنده باشد. می‌توانید کتاب‌های تصویری، رنگی، شعری یا داستانی را برای نوزاد بخوانید و با او درباره آنها صحبت کنید.

 - بازی با اسباب بازی: بازی با اسباب بازی می‌تواند نوزاد را سرگرم و شاد کند. می‌توانید اسباب بازی‌های مناسب سن و علاقه نوزاد را برای او انتخاب کنید و با او با آنها بازی کنید. اسباب بازی‌های رنگارنگ، صوت دار، نورانی، حسی یا فعال معمولا برای نوزادان جذاب هستند.





:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: